Iekšējā SEO optimizācija

Iekšējā SEO optimizācija

Iekšējā SEO optimizācija mājaslapu padara meklētājprogrammām draudzīgu, uzlabojot lapas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Sīkāk par to, kam jāpievērš uzmanība, veicot Iekšējo SEO optimizāciju, uzzini raksta turpinājumā.

Iekšējā SEO optimizācija – daži svarīgākie faktori

Atslēgvārdu izpēte. Saturs ir pats galvenais. Lai iekšējā SEO optimizācija būtu maksimāli efektīva, neiztikt bez satura pielāgošanas atbilstoši tam, ko cilvēki meklē. Ja radītais saturs, piedāvātā prece vai pakalpojums būs aktuāls, meklēts un pieprasīts, tad pozīcijas meklēšanas rezultātos uzlabosies, radot stabilu klientu loku un biznesa izaugsmes iespējas.

Atslēgvārdu blīvums. Veidojot saturu, pievēršam uzmanību tam, cik bieži izmantojam atslēgvārdus. Atslēgvārdu biežumam jeb blīvumam vēlams būt 2 līdz 3% robežās. Ja teksts būs pārblīvēts ar atslēgvārdiem, tas var radīt pretēju efektu, un pozīcijas meklēšanas rezultātos var nevis uzlaboties, bet gan pasliktināties.

Meta virsraksts. Virsraksts, kas tiek rādīts Google meklēšanas rezultātos – tam jāietver galvenos atslēgvārdus, turklāt vēlams, lai meta virsraksts, sakrīt ar lapas galveno (h1) virsrakstu.

Meta apraksts. Apraksts tiek rādīts Google meklēšanas rezultātos. Arī Tam jāietver galvenos atslēgvārdus un jābūt saistošam, lai izlasot pāris apraksta rindiņas, cilvēkam būtu skaidrs, ka Tavā lapā viņš atradīs tieši to, kas viņam ir nepieciešams. Vēlams, lai arī meta apraksts atbilst lapas saturam, lai tas maksimāli atspoguļo pirmās teksta rindkopas saturu.

Lapas struktūra. Lai iekšējā SEO optimizācija būtu maksimāli efektīva, mājaslapas satura uzbūvei un koda struktūrai ir jāatbilst noteiktiem kritērijiem. Sākot ar faktu, ka katrā lapas sadaļā jābūt vienam galvenajam h1 virsrakstam un beidzot ar attēlu aprakstošajiem jeb alt tekstiem, kas padara lapas saturu pieejamāku ne tikai meklētājprogrammām, bet arī cilvēkiem, kuri izmanto ekrānlasītājus.

Lapas ielādes ātrums. Vai Tev ir gadījies, ka kādas mājaslapas ielāde notiek tik lēni, ka to gluži vienkārši apnīk gaidīt? Ja ir, tad Tu zini par ko ir runa. Situācija, kad mājaslapas apmeklētājs to pamet, nesagaidot lapas ielādi, ir signāls, kas samazina vai pat pilnībā izslēdz lapas izredzes iegūt augstas pozīcijas meklēšanas rezultātos.

Google pievērš lielu uzmanību, tam, lai tiktu nodrošināta iespējami labākā mājaslapu apmeklējuma pieredze. Mājaslapu ielādei ir jāatbilst noteiktai metrikai (Core Web Vitals). Jo labāki būs šie rādītāji, jo vieglāk būs ieņemt konkurētspējīgas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Vairāk informācijas par Core Web Vitals var atrast šeit.

Piemērotība mobilajām ierīcēm. Arvien vairāk cilvēku pārlūko internetu, izmantojot mobilās ierīces, tāpēc mājaslapu piemērotība mazajiem ekrāniem ir kļuvusi par absolūtu nepieciešamību. Mājaslapas piemērotība mobilajām ierīcēm ir cieši saistīta ar pozitīvu lapas apmeklējuma pieredzi. Ja lapa nav piemērota mobilajām ierīcēm, tā neieņems konkurētspējīgas pozīcijas meklēšanas rezultātos un nerealizēs apmeklētāju piesaistes potenciālu.

Lapas saišu struktūra. Runājot par iekšējo SEO optimizāciju, ir jāpiemin arī Iekšējo saišu svarīgums. Iekšējās saites palīdz lapas apmeklētājiem nokļūt no vienas mājaslapas sadaļas uz citu. Veidojot saišu struktūru ir jāpiedomā, lai sasaiste starp mājaslapas sadaļām, sniegtu apmeklētājam nepieciešamo informāciju. Tāpat ir svarīgi, lai lapā nebūtu sadaļu, no kurām nav iespējams iziet, nepametot lapu. Navigācijai ir jābūt ērtai, un lietotājam vienmēr ir jābūt iespējai atgriezties sākumlapā.

Jaunavietne.lv