6 jautājumi pirms mājaslapas izveides

6 Jautājumi pirms mājaslapas izveides

Cik maksā mājaslapas izveide, un, cik daudz laika šim procesam būs nepieciešams? Šie parasti ir divi galvenie jautājumi pirms sadarbības uzsākšanas. Šajā rakstā ir apkopoti svarīgākie jautājumi, atbildes uz kuriem palīdzēs precīzāk noteikt mājaslapu izveides izmaksas un šīm procesam nepieciešamo laiku.

Kādu hostingu un domēnu izvēlēties

Hostings jeb, kā valodnieki teiktu, tīmekļa mitināšana, ir pakalpojums, kas padara mājaslapu pieejamu internetā, savukārt domēns ir mājaslapas nosaukuma sarežģītāka definīcija.

Hostings ir maksas pakalpojums, kura izmaksas ir atkarīgas no izvēlētā pakalpojuma sniedzēja. Izvēloties hostingu ir svarīgi, lai pakalpojuma sniedzējs garantētu stabilu pakalpojuma pieejamību, lai mājaslapa būtu pieejama bez pārtraukumiem.

Hostinga izvēli var ietekmēt arī mūsu auditorijas ģeogrāfija. Ja vēlamies uzrunāt vietējo auditoriju, tad ne vienmēr ir nepieciešams izvēlēties ārzemju hostinga kompānijas savukārt, ja orientējamies uz starptautisko tirgu, tad varam apsvērt arī kādas ārzemju hostinga kompānijas izvēli.

Arī domēna reģistrācija un lietošana ir maksas pakalpojums. Šeit jāņem vērā, ka, reģistrējot domēna vārdu, mēs kļūstam nevis par tā īpašniekiem, bet gan lietotājiem. Tas nozīmē, ka domēna lietošanas tiesības ir nepieciešams atjaunot saskaņā ar izvēlēto apmaksas periodu. Domēniem, kas beidzas ar .lv paplašinājumu, reģistrācijas un lietošanas izmaksas ir 10.00EUR gadā bez PVN. Vairāk informācijas par jautājumiem, kas saistīti ar .lv domēnu reģistrāciju un lietošanu var atrast NIC.lv mājaslapā.

Kāda būs mājaslapas struktūra un mērķi

Viens no svarīgākajiem uzdevumiem pirms mājaslapas izveides ir izplānot tās struktūru un definēt mērķus. To, kādas sadaļas būs nepieciešamas, kādu funkciju mājaslapa pildīs un kāds būs rezultāts, ko mēs vēlamies panākt.

Bieži vien mājaslapa tiek definēta kā uzņēmuma vizītkarte, taču tā var darboties arī kā stabils klientu piesaistes rīks, kas ne tikai informē par uzņēmuma esamību, bet arī palīdz apmeklētājus padarīt par potenciālajiem klientiem, un šeit liela nozīme ir mājaslapas struktūrai.

Ja vēlamies informēt par savu esamību, veidojam informatīvu vizītkartes tipa mājaslapu, kurā pastāstam par to, kas esam, ko protam un ko varam piedāvāt. Šāda tipa tīmekļa vietnēm vidēji ir līdz desmit sadaļām, piemēram, sākumlapa / par mums / pakalpojumi / cenas / jaunumi / kontakti.

Ja vēlamies reklamēt preci vai pakalpojumu, notikumu vai pasākumu, tad klientu piesaistei veidojam piezemēšanās lapu jeb Landing Page, ietverot aicinājumu uz darbību un paredzot saziņas, pirkuma veikšanas vai rezervācijas iespējas.

Ja mērķis ir preču tirdzniecība, veidojam internetveikalu, paredzot iespējami ērtāku iepirkšanās pieredzi.

Kāda funkcionalitāte būs nepieciešama

Kad eam nodefinējuši mērķus, ir laiks apdomāt to, kāda funkcionalitāte būs nepieciešama šo mērķu sasniegšanai. Vai būs nepieciešama, piemēram, pieteikuma vai saziņas forma / lietotāju vai klientu reģistrācija / notikumu vai pasākumu kalendārs? Ja veidojam internetveikalu, tad, protams, neiztikt bez piegādes un apmaksas moduļu integrācijas.

Ja ir nepieciešams, lai mūsu lapa būtu vairākās valodās, tad būs nepieciešams arī modulis, kas nodrošina daudzvalodu atbalstu un ļauj tulkot lapas saturu.

Tiekot skaidrībā ar nepieciešamo funkcionalitāti, to ir iespējams sadalīt dažādos moduļos. Katrs modulis tad arī veido savu daļu no mājaslapas izveides kopējām izmaksām.

Kādu dizainu izvēlēsimies

Dizains un funkcionalitāte tiešā veidā ietekmē mājaslapas izveidei nepieciešamo laiku. Jo sarežģītāka funkcionalitāte un unikālāks dizains, jo ilgāks laiks būs nepieciešams. Protams, mājaslapas izveidei ir iespējams izmantot gatavus dizaina un funkcionalitātes risinājumus, ko kāds jau ir radījis, tādējādi paātrinot mājaslapas izveides procesu, taču jārēķinās, ka šāda pieeja bieži vien atstāj lapas veiktspēju otrajā plānā, un tas var negatīvi ietekmēt lapas veiktspēju un pozīcijas tirgū, tāpēc Jaunavietne.lv pieeja ir izveidot vai izvēlēties tikai pārbaudītus risinājumus, kas veiktspējas testos uzrāda augstākos rādītājus. Tas prasa ilgāku laiku (vidēji līdz 8 nedēļām), tomēr tikai tā ir iespējams garantēt pilnīgu atbilstību drošības un kvalitātes prasībām.

Kas notiks pēc mājaslapas izveides

Mājaslapas izveide ir tikai sākums Varētu pat teikt, ka darbs pie mājaslapas nekad nebeidzas, proti, noslēdzoties mājaslapas izveides procesam, tā ir jāuztur un jāpapildina, regulāri atjaunojot tās saturu. Ja tas netiek darīts, tad lapā esošais saturs var zaudēt aktualitāti, apmeklētākiem radot iespaidu, ka mēs vai mūsu uzņēmums vairs neveic aktīvu darbību.

Šeit rodas jautājums, vai mājaslapas administrēšanas jeb uzturēšanas darbus esam gatavi veikt paši, vai arī tos uzticēsim kādam citam? Šībrīža tehnoloģiskās iespējas ļauj gandrīz ikvienam, savu tīmekļa vietni administrēt pašam, tomēr jārēķinās, ka šis process prasa zināmu laika patēriņu un zināšanas, piemēram, par satura pielāgošanu meklētājprogrammām, kas laika gaitā ļauj ieņemt konkurētspējīgas pozīcijas Google vai citu interneta meklētāju uzrādītajos rezultātos, tādējādi ilgtermiņā palielinot klientu loku.

Kā notiks mājaslapas virzīšana tirgū

Svarīga ir ne tikai mājaslapas izveide, bet arī tās turpmākā virzīšana tirgū. Pat izcilākā mājaslapa ar mūsdienīgākajiem dizaina elementiem var palikt nepamanīta, ja tā netiek virzīta tirgū un nesasniedz savu auditoriju.

Mājaslapai ir jābūt redzamai, tai ir jābūt sasniedzamai, jāspēj uzrunāt potenciālos klientus. Mājaslapa kā mārketinga instruments darbosies pilnvērtīgi tikai tad, ja ar tās palīdzību spēsim sasniegt savu auditoriju un uzrunāt potenciālos klientus.

Popularizēšana un virzīšana tirgū ir ilgtermiņa process, un šeit neiztikt bez SEO optimizācijas, kas mājaslapu padara pamanāmu, piemēram, Google meklēšanas rezultātos un ļauj organiski piesaistīt jaunus klientus, samazinot citām mārketinga aktivitātēm nepieciešamās izmaksas.

Post Scriptum

Nereti biznesa vidē visu vajag tūlīt un uzreiz, jo valda uzskats, ka laiks ir nauda. Bieži vien šī uzskata dēļ tiek upurēta kvalitāte, jo tā prasa laiku. Manuprāt, laiks ir nevis nauda, bet gan vērtība. Vērtība, ko varam investēt sevī, savā ģimenē, savās zināšanās un profesionālajā darbībā.

Mēs varam iestādīt ābeli un bļaut uz to pilnā rīklē, ka mums tūlīt un uzreiz vajag pasakainu ābolu ražu, ka nav laika gaidīt, jo laiks taču ir nauda…

Un mēs varam iestādīt ābeli, ieguldīt laiku, radīt piemērotus apstākļus un pēc kāda laika ievākt pasakainu ābolu ražu, iztiekot bez bļaušanas…

Izvēle ir mūsu ziņā.

Mārtiņš no Jaunavietne.lv